Wednesday, February 01, 2006

 

et svar?

Til dem der spurgte mig hvilken form for eskalering af situationen jeg frygtede så kan jeg nu se at min bekymring bliver til virkelighed. Lad mig fortælle en historie...

"Først var der nogle bøller der moppede nogle andre bøller med nogle billeder af nogen andre som de vist nok langt ude er i familie med eller noget som så gjorde at de første bøller blev glade fordi de kunne se at de bøller de gerne ville moppe lod sig moppe. De bøller der blev kede sladrede så til nogle andre bøller som gjorde de første bøller kede af det fordi de trådte på deres bøger eller noget i den stil men så blev de første bøller nødt til at sige undskyld fordi læreren opdagede dem men imens læreren skældte de første bøller ud så ringede de andre bøller hjem til de første bøller... "

Lyder det bekendt??

Lad nu mudderet ligge drenge!

Comments:
Fair nok - alle indstiller skydningen.
Men så skal de "danske" imamer der fortsat spreder løgne også smides ud af landet - og dét kan kun gå for langsomt!
Det er deres skyld, at sagen er kørt af sporet! De danske medier har også været med til at blæse det hele op til uoverskuelige højder.
Men jeg vil holde på, at de pågældende imamer, der prøver at skade Danmark yderligere skal smides på porten.
 
Fint men skal de danske medier har viderebragt disse påstået fejlagtige oplysninger også smides ud af landet...

Man indstiller ikke skydningen med udsmidninger Majken...

Det er lige præcis de bemærkninger der skal stoppes!

Bliv nu voksen...
 
Åh Gud hvor naiv kan man blive? Jeg har sådan på fornemmelsen, at jeg er mere voksen, end du er, da jeg tør træde uden for min politiske overbevisning og se tingene i det lys, de nu står i.
De danske medier har ikke bragt fejlagtige oplysninger men ligesom med bryllup og barnedåb så har de det jo med at overdrive dækningen.
Men direkte at sprede løgne der kan skade Danmark det er og bliver altså landsforræderi, når man selv har valgt at opholde sig i landet.
Synes du virkelig (hvis du mærker efter), at det er i orden, at imamerne, som bor i Danmark, tager derned og hælder benzin på bålet?
 
Majken - det kaldes ytringsfrihed... Ligegyldigt hvad de har sagt eller ikke.
For du glemmer at det endnu ikke er hverken bevist eller klarlagt hvad de præcis har eller ikke har sagt.

Hvor står det i grundloven at sprede løgne er landsforrædderi?????????

Men hvis du direkte spørger mig så er mit svar: jeg mener ikke at de er landsforræddere.
Jeg synes ikke at de har ødelagt noget for mit land.

Det der har ødelagt mit land er dumme og hadske bemærkninger som er blevet gjort en legitim del af den generelle debat om "andre"!

Det har gjort mig meget ked af det.
Det siger jeg ærligt.

Det gør mig ikke ked af at nogle frustrerede mænd forsøger at gøre brug af de politiske virkemidler som de nu engang har tilrådelighed.
Det er jo ikke fordi at der forinden ikke var forsøg på at tale sammen igennem de diplomatiske virkemidler.
Men det blev jo forpurret af regeringen.
Det var den torn i øjet som har gjort en masse folk muslimer og ikke muslimer rigtigt vrede!

Tilsidst vil jeg opfordre dig til at holde en sober linie og ikke kalde nogen for noget. Også vil jeg prøve at gøre det sammen :)
 
Dette indlæg skrev du allerede i går aftes, og der er ikke blevet tilføjet noget som helst nyt og alligevel står det gang på gang øverst på Blogbot.

Jeg ville sætte stor pris på, at du fremover kun pinger Blogbot, når du har skrevet noget NYT.

På forhånd tak!
 
Jeg giver op... men det bekymrer mig meget at tingene kun virker én vej. Vi skal være tolerante, klar til forandring og klar til forhandling - dét kan vi overhovedet ikke blive uenige om! Men den anden side skal ikke prøve at sætte sig ind i tingene men bare fremsætte mærkelige krav som f.eks. en personlig undskyldning fra Dronning Margrethe - det beviser bare, at de ikke har gidet at sætte sig ind i, hvordan vores system fungerer. Men vi skal kunne forstå, hvordan deres system fungerer. Det skal starte et sted, dét er jeg godt klar over, men jeg synes, at det er himmelråbende urimeligt, at det kun er os der skal kunne forstå dem.
 
Til Esther:

Jeg pinger den bestemt ikke ;) men jeg har fået forklaret det sådan at det er et problem som min blog-server laver.
Så jeg kan kun sige at der bliver arbejdet på det. Hvornår der sker noget med det ved jeg ikke.

Alle andre som jeg kender til der bruger samme blog-server oplever det samme.

Til Majken:
Jeg kan godt forstå din frustration men det er desværre en ulempe ved at være en del af den store vestlige, priviligeret, rige, majoritet som derved kommer til uanset om vi vil det eller ej at fremstå som "en trussel" da alle minoriteter oplever det at føle sig underlegen, udsat og mistænkeliggjort.

Når denne ubehagelige følelse bliver en hverdagsoplevelse er det at der opstår grobund for disse problemer.

Så hvad enten vi vil det eller ej så har vi et større ansvar alene ved at tilhøre majoriteten end minoriteten, derudover også et ansvar ved at være danskere der er med til at besætte et muslimsk land, samt i mit tilfælde københavner, kvinde, middelklasse, sund osv. Listen kan fortsætte uendeligt.

Minoriteterne har selvfølgelig også ansvar - det siger jeg slet ikke - men i de indbyrdes magtforhold så har vi - som majoritet - magten og dermed også magt til at holde magtbalancen eller ikke. Det kan minoriteterne ikke.

Det er en klar forskel.

Det håber jeg at du kan se
 
Se nu er jeg ret så sikker på, at der er flere muslimer i verden end danskere - så hvordan kan de nogensinde blive en minoritet i denne sag? Jeg synes, at de med al tydelighed har vist, hvad de kan udrette, hvis de er nok.
Jeg vil aldrig kunne acceptere trusler om terrorisme og dødstrusler - lige meget hvor meget minoritet man er, eller hvor hårdt man føler sig såret.
Jeg skærer ikke alle muslimer over én kam - jeg véd godt, at flertallet af muslimer ønsker fred ligesom os - men der skal også kun én til at sprænge en bro, Christiansborg eller et myldertidstog i luften.
Jeg mener ikke, at man kan lukke øjnene for en eksisterende trussel bare fordi man ikke vil træde på en minoritet.
Hvis du opdagede, at en muslim var ved at planlægge et terrorangreb herhjemme, ville du så bare slå det hen med, at han er minoritet og han da skal have lov til at blive i landet?
Det handler ikke om hudfarve eller religion - det handler om mennesker.
 
"Hvor står det i grundloven at sprede løgne er landsforrædderi?????????"

Åh gud Kirle, hvor slatten, naiv og "fodformet" har man lov at være.
Sådan en oplyst kvinde som dig må da have set de billeder af Muhammed hvor han er aftegnet som en gris - Men det er jo helt OK at tegne deres ophøjede profet når man skal bruge den som en smædekampagne.

Når herboende mennesker tager udenlands, med det formål at sprede løgne og opilne had mod Danmark. Når de mennesker er den første sten i den lavine, der nu ruller mod os, som består af en boycot, trusler om terror og hellig krig. Hvad fanden er så landsforræderi ??????

Og din "bøllehistorie" er ikke korrekt - de moppede bøller gik IKKE til læreren - de gik til borgmesteren i en anden kommune, som sagde de er ikke mit bord, jeg har slet ikke ret til at blande mig.

Åh hvor ville jeg give meget for at have set dine indlæg om Anders Fogh, hvis han havde vovet at røre ved Jyllandspostens pressefrihed.

Jeg fatter ikke, at du bare pga din politiske holdning vil være på tværs, at du vil kaste dit elskede og privilegerede samfund til grams bare for at være imod. Du burde da som en af første vide, at det privilegerede samfund vi lever i og som er et af kendetegnene for den vestlige verden, er bygget på ligestilling, ytringsfrihed og religionsfrihed.
Vil du virkelig være med til at vi rokker ved den første sten i det fundament ?

Hov forresten - min ene harddisk gik i stykker mens jeg sad og skrev herinde - det er jo sket mens jeg var på din side så det er vel rimelæigt nok du giver mig en ny - eller i det mindste undskylder til hele min familie og min hund :P
 
Hej Jakob

Var begyndt at tænke over hvor du blev af.

Nu er jeg ikke meget for at gentage mig selv så jeg synes at du skal læse Majkens og min dialog igennem også vil du finde svar på dine kommentarer.

Og det gælder også for dig...
Hold tonen eller bliv slettet.

Glæder mig til at høre fra dig senere.
Ked af det med din harddisk.
 
Kirle - du er altså
dobbeltmoralsk.

Du beder Jakob om at "holde tonen" eller at forsvinde - dét er sådan set min holdning til muslimer, der underminerer det danske samfund.
 
ked af det duer ikke - jeg vil have en undskyldning !!

Og hvorfor vil du ikke svare - hvad ville du have gjort hvis Anders Fogh havde "revset" Jyllandsposten
 
Nej for jeg har aldrig bedt eller krævet af Jakob at han skal smides ud. Men ligesom med dig og alle andre så er der en tone her i mit lille univers som i hvilket I kan vælge til eller vælge fra.

Det privilegium har vi ikke med den rigtige verden medmindre man er på den lukkede el lign. ;)
 
Okay så vælger vi at holde tonen og blive i dit univers - men det er jo dét, de ikke vil.

Og jo, man har den frihed i den virkelige verden, man kan ignorere ting, man ikke er enig i.
 
Og jo - det her er det samme som at smide ud:

"Og det gælder også for dig...
Hold tonen eller bliv slettet."

En direkte trussel :-P He, he
 
jeg bød ham skam også velkommen ;)

man har altid ret til at ignorer.
Men så mener jeg at man i visse situationer kan forværre en situation.

Jeg tror Malcolm X sagde noget i stil med : If you are not a part of the solution, then you are a part
of the problem og Churcill sagde noget i stil med at man skal tænke på hvordan eftertiden vl se på ens handlinger eller ikke handlinger.

Det er kloge ting som jeg har tænkt meget over de sidste år.

Og jeg håber at de udtalelser også vil inspirere andre...
 
du svarer stadigvæk ikke på mit spørgsmål, gør sandheden ondt ??
 
Jeg mener også, at du undgår at svare på de spørgsmål du bliver stillet.

Ville du lukke øjnene, hvis du kendte til en muslim, der var ved at planlægge et terrorangreb i Danmark?
 
Havde lige overset det :0)

Nej jeg ville ikke lukke øjnene hvis NOGEN planlagde et angreb på noget som helst.

Og nej jeg ville ikke mene at de skulle smides ud eller kaldes landsforræddere af den grund.

Tydeligt nok?? :0)
 
Jo tak - klart og tydeligt :o)

Men mangler nu stadig et svar på Jakobs spørgsmål angående ytringsfrihed?
 
Jeg bruger altså OGSÅ blogger.com og pinger IKKE blogbot i tide og utide ;o)
 
Suk mit spørgsmål er åbenbart for svært for Kirle. :((

En, lad ham være anonym den laban, imam bosat her i landet siger til dansk tv2 at han mener at boycotten af danske varer skal stoppes, men når han interviewes til arabisk tv så siger han det stik modsatte. Samtidig nægter han at udtale sig til pressen om hans tvetydighed.
Det er åbenbart den minoritet vi skal beskytte og give alle de friheder, som de ønsker. De vil åbenbart have frie tøjler til at lyve, bagtale og skade det land som de så åbenlyst foragter men hvor de samtidig nyder alle de goder, som vi stiller til rådighed. Hvorfor er de i landet i første omgang ? - har de glemt at de blev forfulgt i deres hjemland for at have en mening der ikke passede magten. Har de fået det så godt her i landet, at de glemmer at det de nyder godt af, er friheden til at sige hvad de vil, men samtidig kan de ikke tåle at andre siger noget de ikke kan lide.
Magen til hykleri skal man lede længe efter.
Kirle du priser vores samfund og vores ret til at sige hvad vi vil - men du fatter åbenbart ikke at hele det her handler netop om angrebet på vores ytringsfrihed. Du ser det åbenbart som endnu en politisk sag hvor du kan kritisere regeringen for deres håndtering af sagen. Smid dine fodformede sko, kom lidt sprut i din urtete, fjern dine piercinger som så åbenlyst er boret alt for dybt ind i dit kranium og stop dit forbandede hykleri !
 
Dét synes jeg måske er liiiige lovligt groft det dér Jakob!!!
Hvordan kan du tillade dig at antage, at hun har flere piercinger??? :-P
 
Din blog laver PermaPing af Blogbot, hvilket er moderat irriterende.

Sammenholdt med den graverende stavefejl, der findes i indlægget, ændres niveauet til meget irriterende.

1. En moppe (navneord), er et rengøringsredskab til gulvvask.

1a. At moppe (udsagnsord), er at benytte ovenstående redskab.

2. En moppe (stadig navneord), er en køter i rottestørrelse. Bare mere fed.

3. At mobbe (udsagnsord). At overskride tærsklen for acceptabelt drilleri (jf. mobning, som du vel ikke staver mopning?).

Hm.
 
Nå det er godt at se I kan underholde jer mens jeg er væk:0)

Jeg har lige hurtigt læst jeres indslag igennem og kan ikke se hvilke spørgsmål jeg ikke har svaret på.

Der er flere kommentarer jeg har valgt at ignorere hvilket er min gode ret.

Så stil dem gerne igen...

Til Jakob: Jeg tror ikke du forstår at alle bøllerne og labanerne har lov og ret til at sige hvad de vil også lyve hvis det er det de gør... Det kaldes ytringsfrihed.

Det er lige præcis det som jeg kan blive ked af. VI har lov til at sige hvad VI vil men DE må ikke.

Sådan fungerer verden jo ikke.
Men det er typisk for dig ikke at ville i dialog Jakob. Du er forestiller jeg mig for jeg ved det jo reelt ikke typen der råber højere og højere i håbet om at vinde. Sådan opfører du dig her på siden. Men der er ingen vindere i det her fatale spil. Hvis ikke vi alle begynder at føre en fornuftigt dialog jamen så bliver vi alle tabere.

Og JAkob hold tonen - jeg mener det.
sidste advarsel.

Til MAjken:
Jeg gik her ude i sneen og kom til at tænke over et par ting :
1. når jeg mener majoritet så tænker jeg hvide. Jeg er hvid derfor tilhører jeg den hvide majoritet. Jeg tror jeg gik ud fra at du også er(vist mest ud fra dine kommentarer) Jeg undskylder at jeg var forudindtaget der. Dernæst er vi også danskere hvilket også er en majoritet overfor visse andre og nej selvfølgelig ikke muslimer men overfor de rabiate muslimer og ikke mindst de 200.000 der er i danmark.
Og 2. Demokrati og ytringsfrihed er i virkeligheden et tveægget sværd. Det der gør det værd og fastholde er netop også det der gør det svært nogle vil måske sige farligt at fastholde.
Men hvad er alternativet? Det demokratiet egentlig er er hvad folket er/mener. Skift folket ud eller mist folket gunst jamen så ændrer demokratiet sig også. Det indså allerede de gamle grækere. Derfor gjorde de deres demokrati selvbestemmende. For som de så det så var demokratiet som en flod hvor vandet var borgerne og altså udskiftelige men floden bestod. Det ville vi faktisk ikke definere som demokrati. Men nok om det. Det var blot en tanke eller to.

Og til sidst tak for at holde Jakob i ørerne. Det er nogen påkrævet ellers går han over stregen. JEg har faktisk hverken piercinger eller fodformede og drikker heller ikke urtete. Men det lyder hyggeligt :0)
 
For tynd forklaring på dit blogbot problem. Det her er noget du gør med vilje. Jeg bruger også blogspot.com som ester og pinger heller ikke blogbot ustandsligt med gamle inlæg. Stop dog her.
 
Hej allesammen

For sidste gang - jeg har et liv og tro mig jeg sidder ikke og pinger som en gal ;0)

Har lige skrevet igen til webmasteren som mener at det er et tidszone problem så forhåbentligt løser det sig ...

Nu må vi se:0)
 
Hvordan går det med mopperiet? Bliver gulvet rent, eller er det en kommentar du vælger at ignorere, fordi du opfatter du opfatter det som mobberi?
 
jamen hvad skulle du ellers lave hvis jeg sådan respondere uden videre :)
 
Kære Kirle
Dét er en om'er!!
Du forstår åbenbart heller ikke ironi - jeg synes, at Jakobs afslutning ramte plet.
En anden ting du stadig
misforstår - det handler ikke om hudfarve og har aldrig gjort det!
Nu kan jeg sætte mig tilbage og fryde mig over, at resten af Europa åbenbart også har nosserne til at rejse sig op i protest.
Tak for kampen Kirle - det er nu sjovt at diskutere med folk der har hjertet så meget på rette sted, at de er parat til at sælge ud af deres grundlæggende værdier.
 
Du behøver ikke at respondere (at respondere, jeg responderer, jeg har responderet). Det er nok at udskifte de to p-er med to b-er :)
 
Til /many:

Flot! Du er dygtig!

Til Majken:

Desværre ikke ;0)
 
Hmmm jeg vil nu give many ret. Nu véd jeg ikke lige, hvad benævnelsen "sprogpsykolog" indebærer, men jeg håber da ikke, at det har noget med stavning at gøre :-P
 
Hvis nogen gør dig opmærksom på, at du har regnet forkert, svarer du dem da lige så sarkastisk tilbage, som du gør, når du får respons på din stavning?
 
This comment has been removed by a blog administrator.
 
gør sandheden ondt siden du sletter mig ??
 
Du har lige så meget ret til at fjerne kommentarer, som JP har til at skrive, hvad de vil - er vi enige?
 
Til Jakob:
Du er hermed blevet slettet.

Til majken:
Ikke nødvendigvis

Til /many:
Glad for at hjælpe med til at give dit liv mening.

:)

Hold nu en proper tone...
 
gør sandheden ondt ??????? hvor blev ytringsfriheden nu af ?????
 
Du har lige sagt, at manden ikke har noget liv - er det en proper tone???
 
Jakob:

hold tonen på et anstændigt niveau eller bliv slettet.
Gider virkelig ikke at gentage mig selv.
Hvis du ikke fatter det nu så fatter du det aldrig så...
:)
 
Nej, nu må jeg le...
 
prober tone ? er det fordi du er blevet gennemskuet ?? - gør sandheden ondt ??
 
værsgo... :0)
 
Nå ja, forresten at muslimer møder op til en varslet afbrænding af koranen på rådhuspladsen (hvor dumme tror de, at danskerne er???), dét beviser bare hvor konfliktsøgende nogle af dem er.
 
Kirle, 2 ting som jeg gerne vil have respons på.

1: Hvor vil du have stået/sagt/ hvis Anders Fogh havde "revset" JP som de muslimske ambassadører krævede det - husk på de bad ikke om en undskyldning, men at regeringen gik ind og tog retslige tiltag mod JP for at have fornærmet deres religion.

2: Hvor FA.... bliver den undskyldning af for min harddisk ?????

Hvor vidt ytringsfriheden rækker og hvad der er tilladt ifølge den - så der er nogle retningslinier som langt de fleste skal (nogle gør selvfølgelig ikke) overholde.
1: løgne, bagvaskelse og injurier er ulovlige
2: Man må ikke opfordre til had og vold mod grupper eller personer.

Nr 2 er en torn i øjet på nynazisterne som ellers ville oversvømme os med deres latterlige propaganda om jøder og muslimer - og jeg er ret sikker på vi begge er enige om at det vil vi (samfundet) ikke tillade. Men hvorfor er det pludseligt iorden at muslimerne gør det - er det fordi det er politisk vand på jeres mølle ?? Skal der virkelig ikke mere til end lidt politisk vinding til før du vender dig mod de principper som du så højt påberåber dig i andre sammenhæng ?

Jeg finder det MEGET dobbeltmoralsk at du ikke vil undskylde (hvor latterligt det end lyder - men det er vel et princip ligesom det andet), at du totalt ignorerer mine spørgsmål (nu listet som spørgsmål nr 1). Hvad der virkelig får mig til at indse du ikke har en rygrad til at se bort fra blokpolitik og du sælger ud af de højtbesungne danske privilegier for egen polistisk vinding er: Du kalder mig en type der råber højere og højere indtil jeg får min vilje og påpeger det som et brist, som gør at man ikke kan starte en dialog med mig - hmmmmmmmmmm er det netop ikke det vi ser fra muslimerne - i det mindste truer jeg ikke nogen. Og næsten det bedste af det hele - hvis jeg ikke holder tonen bliver jeg slettet ???? ÅH GUD FADER BEVARES !!! Er det netop ikke det du på det kraftigste har frabedt de danske muslimer ikke skal at de har ret til at "ikke holde tonen" for det er jo ytringsfrihed.

Kirle du sælger ud af dine værdier for politisk vinding - magen til hykleri skal man lede længe efter
 
Tror jeg tager derned næste gang, de brænder vores flag af - som forresten indeholder et kors - men det er jo ikke en religionsfornærmelse...
 
This comment has been removed by a blog administrator.
 
Hold nu en pæn og ordentlig tone!!

Hvis ikke I kan lege pænt så kan I ikke her mere...!

Forstå det nu!
 
Den pæne og ordentlige tone kommer måske igen når du "mander" dig op til at besvare mig
 
Jeg vil gi' Jakob ret - du kan da ikke starte en debat uden at tage den selv.
 
majken
>Nå ja, forresten at muslimer møder op >til en varslet afbrænding af koranen >på rådhuspladsen (hvor dumme tror de, >at danskerne er???), dét beviser bare >hvor konfliktsøgende nogle af dem er

Ja..og hvor konfliktsøgende nogle danskere er. Jeg mener brænde en koran af til en ulovlig demostration på rådhuspladsen. Hvor dum og nærsynet har man lov at være
 
jacob
> at du vil kaste dit elskede og
> privilegerede samfund til grams

hvad snakker du om? Der er sgu da en forskel på at opfordre til høflighed og tolerance også ville afvikle ytringsfriheden. Få lidt perspektiv på kritiken
 
Allan: "Hvor dum og nærsynet har man lov at være"

Var helt henne og presse næsen mod min skærm for at læse din kommentar - hmmmmmmmm er vi ude i en mobning af svagtseende ?

Ja der er forskel på at være høflig, fornuftig
og tolerant og ville afskrive ytringsfriheden. Men grænsen overskrides når den ene part vil have den indsnævret og samtidig i ly af den overtræder 2 af de grundregler for den som jeg har nævnt. Den overskrides når man af politisk opportunisme vil se stort på at de regler bliver overtrådt bare for at være "Rasmus modsat". Og det er hykleri og dobbeltmoral når man på den ene side forsvarer deres handlemåde og retorik som værende en del af ytringsfriheden og samtidig sletter kommentarer herinde for ikke at holde tonen.

Og siden du har blandet dig vil jeg osse have en undskyldning fra dig. Elllers brænder jeg dit.... hmmm nå men jeg boycotter i hvert fald dine.... feck må lige prøve at finde en passende sanktion
 
Jamen hej Allan

"Jeg mener brænde en koran af til en ulovlig demostration på rådhuspladsen. Hvor dum og nærsynet har man lov at være"

Er dette nogensinde sket? Mødte der danskere op og brændte Koranen? Nej, for vi er åbenbart klogere end som så, vi behøver ikke vise vore holdninger, ved f.eks. at brænde andre landes flag af. Vi forsøger at kommunikere med disse mennesker og forklare dem, hvordan vores samfund fungerer. Dialog er fin og den eneste løsning. Men Allan, hvor er vi henne, når de kan fremsætte krav om, at Danmark skal lave en lov på dette område???
Det er ikke nemt, at forklare dem tingene på en fornuftig måde, når der samtidig rejser en "laban" rundt, der gør tingene værre - det sørgelige er, at det garanteret er os, der har betalt hans rejse derned. Min holdning er klar og kan ikke blive mere klar - hvis han synes, at hans land klarer tingene på en mere fornuftig måde, end vi gør, så kan han jo blive dernede og kæmpe for sagen.
"Få lidt perspektiv på kritiken"
Dét er netop også dét, han prøver at gøre ved at spørge Kirle, hvordan hun ville have reageret, hvis regeringen havde blæst på ytringsfriheden og havde givet Jyllandsposten en næse?
Jeg er på ingen måde racist - jeg ønsker ikke krig og ufred i verden og vil helst undgå konflikter. Men vågn nu op og se tingene som de er. Vi skal alle sammen kunne være her, men vi skal under ingen omstændigheder godtage, at andre lande vil ændre vores love.
 
I bliver ved med at snakke om den dersens ytringsfrihed...men nej selvfølgelig ville regeringen ikke begynde at censurere, det kan den slet ikke. Så jeg fatter ikke I bliver ved med at vræle op om den dersens ytringsfrihed. Der sker ikke noget. Slap af.

Men man kan godt prøve at integrere muslimer frem for at prøve at svine dem til. Og Danmarks største morgenavis har trods alt lidt større ansvar, end hvad ved jeg, dansk fronts ugebrev. Men denne gang opførte de sig bare som små nationalexenophobister..og så kan man godt sige undskyld..eller hvad der nu skal til
 
Det var her jeg så kommentarerne om hvor dårligt regeringen håndterer sagen og skulle have undskyldt og blah blah. De blev ikke bedt om at undskylde af ambassadørerne - de blev bedt om at tage retslige tiltag mod JP. En undskyldning på dette tidspunkt var ikke nok da det ikke var det de kom efter, og det er ikke regeringens ansvar at undskylde for hvad en privat instans foretager i samfundet - så kunne de ikke foretage sig andet. Hvorvidt muslimerne kan integreres, viser denne her episode at de (den højtråbende og fornærmede del) ikke er interesseret i en egentlig integration. Hvorfor skal vi nære slangen ved vores bryst ??? Hvorfor skal vi altid være de tolerante, hvor går grænsen for hvor meget man vil finde sig i. Hvordan kan de tillade sig at sprede løgne og bevist prøve at skade landet de bor i og stadig forlange en pæn behandling af selvsamme land. ?? Har vi her i landet ikke altid brugt satire, kongehuset, regeringen, bøsser og lesbiske, kristendommen har alle stået for skud. Om det er sjovt eller fornærmende er op til det enkelte individ, men det er vores ret her i landet og INGEN udenforstående masse eller magt skal blande sig - lige så lidt vi skal fortælle dem at hallal slagtning er dyreplageri eller kvinder har ret til at stemme.

Hvor bliver min undskyldning af ??? jeg boycotter snart din brand - nej vent... arh pis jeg skal nok finde på noget
 
Selvfølgelig har avisen et ansvar! Men det er jo netop dét, der er hele kernen i problemet.
Hvem har svinet muslimer til herinde f.eks.? Jeg har intet imod andre folkeslag, jeg synes, at de beriger vores liv på mange - rigtig mange måder.
Og søde Allan - avisen HAR sagt undskyld, statsministeren har givet sin personlige mening om tegningerne og sagt, at de ikke er lavet på vegne af alle danskere.
Men det er jo stadig ikke nok.
Hvad vil efter din mening få denne konflikt løst?
Lad os blive enige om, at vi godt kunne have givet en forklaring tidligere. Men sket er sket - hvorfor kommer balladen først nu 4 måneder senere???
De har som sagt fået en undskyldning - hvad skal vi mere gøre????????? Lave en lov? Hugge Anders Fjogs hånd af? Brænde vores grundlov? Bede Dronning Margrethe om at tigge om tilgivelse på hendes knæ?
Til sidst må jeg tilslutte mig den sms, der har været i omløb mht. at sende et smil til din kioskejer - jeg synes bestemt ikke, at vi skal behandle vore medmennesker og medborgere anderledes - jeg er ikke ude efter, at dette får en ubehagelig drejning. Der skal være plads til alle bare ikke terrorister og folk der truer sig til løsninger - det er mennesker, som jeg ikke på nogen som helst måde vil give husly eller sympatisere med og sådan er dét bare.
 
Og nej - Abu Laban er ikke på min liste over "ugens dansker"
 
Og ja, der er forskel på muslimer og på fanatiske muslimer.
Den første del kan se tingene fra flere sider - den fanatiske del får først nok, når uskyldige mennesker er blevet ramt.
 
> Hvad vil efter din mening få denne konflikt løst?

tjah..skægt som folk altid spørger om den slags. Jeg ved det ikke. Skaden er sket. Jeg har mest lyst til at række tunge og sige, hvad sagde jeg.
Men alligevel..måske en ide..
Man kunne lave symbolske håndsrækninger til alverdens muslimer..skænke en stor moske i københavn, prøve at bevise at vi mener det når vi siger vi ikke har noget mod almindelige muslimer...
 
> Hvorfor skal vi nære slangen ved vores bryst ??? Hvorfor skal vi altid være de tolerante, hvor går grænsen for hvor meget man vil finde sig i.

Jeg tror vist du har bevist at du er meget, meget lidt tolerant.

> INGEN udenforstående masse eller magt skal blande sig - lige så lidt vi skal fortælle dem at hallal slagtning er dyreplageri eller kvinder har ret til at stemme

Det gør de så jo heller ikke..de brokker sig over tegningerne..

der er ingen slange ved vores bryst. Højst nogle forstyrede imamer der udnytter situationen, ligesom der ude på højrefløjen render nogle forvirrede folk rundt og tror at de er smarte hvis de truer med at brænde en koran af...små bøller m små hjerner....
 
Okay, men så har de vel heller ikke mere imod os, end at vi kan få skænket en folkekirke dernede?
 
Når de for åben skærm fortæller os at vi skal lave en lov der forbyder at tegne hvad vi vil - så fortæller de os at vi skal indsnævre vores ytringsfrihed og der stopper min tolerance. Når de så åbenlyst bagtaler og lyver for at skade landet og vores demokrati - tjah så føler jeg at grænsen er nået. hvorvidt vi skal give dem en moske eller lade dem indvie jord som de kan blive begravet i eller servere hallal slagtet kød for dem i børnehaven - det er en hel anden sag. Hold dig dog til den aktuelle sag. Hvorvidt jeg er tolerant eller ej kan altid diskuteres - jeg er da i det mindste ikke så intolerant at jeg føler at jeg er nødsaget til at hænge fast i min politiske overbevisning for at mele min egen kage. Jeg har ALDRIG forsvaret højrefløjens rabiate synspunkter, som i mine øjne i mindst lige så farlige som de rabiate muslimers. Hvis det kommer så vidt ville jeg tale imod højrefløjen lige så hårdt som jeg taler imod muslimerne.
Og give en mand husly, penge, politisk og religiøs frihed, frihed til at ytre sig og derefter se ham bruge den ytringsfrihed ud over en grænse som her i landet bliver betegnet som kriminelt og stadigvæk "beskytter" ham fordi, han er en del af en minoritet og lade ham skade landet han bor i - så nærer vi slangen ved vores bryst i mine øjne.
Vågn op Allan, de muslimer som du så ihærdigt forsvarer foragter dig og ønsker død og ødelæggelse mod dit samfund og dine landsmænd. Du kan ikke være neutral mod rabiate muslimer, for dem er du enten rettroende muslim eller en vantro hund. Resten - det store flertal som lever i fred med os, som ikke prøver at trække værdier ned over hovedet på os, beriger landet med meget og er en sjov og anderledes kulør i den ellers så triste og grå danske andedam. Men når alt kommer til alt, når vi står på en tærskel hvor vi skal bestemme om vi er en suveræn stat eller om vi er de større landes tæve - så er jeg ikke bange for at træde ud af min politiske overbevisning og glemme vores interne uenigheder og stå fast på, at Danmark skal IKKE bøje sig for andre landes krav.
 
Helt klart jeg er på din side Majken og er sikker på der er andre der også er

Jeg skal nok gemme et par skaller til Kirle og andre i samme båd efter det man har læst det kirle skriver og dem afbrændinger i tv vil jeg hermed slutte mig til Dansk Front.
 
Jamen MP jeg er sikker på at de kan bruge både dig og Majken.

Tænk engang hvilken magt jeg har! Sådan at kunne få andre til tage standspunkt.
Fantastisk.

Hvis man er til den side så har jeg hørt at den danske forening eller det danske nazist parti også hverver medlemmer.

Du er til grin!

Den eneste grund til at jeg ikke har slettet din latterlige kommentar er fordi den så smukt illustrere min pointe! Slap af og træf et valg om du vil løbe blandt idioterne eller ej.
 
MP: Det du laver der er voldstrusler og ulovligt, og det undrer mig at kirle ikke allerede har meldt dig til politiet!
Du er ikke bedre end en rabiat muslim, og du burde skamme dig!
 
I forstår måske ikke sammenligning med en båd og en skalle ude i havet hvor i sejler rundt?

Nå så kom i hvist ud af båden og angriber straks?

"kirle er til grin"

Nå jeg stopper min interesse her på siden men håber i falder ned på jorden igen.

Har andet at gi mig til.
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?