Wednesday, February 01, 2006

 

de 12 tegninger

Jeg har intet imod at de 12 tegninger af Muhammed blev lavet men jeg har noget imod bevæggrunden for at JP lavede de tegninger.

Jeg er ikke sikker på at hele den her polemik ville være kommet til dødstrusler mm hvis ikke den generelle debat findes for grov af nogle muslimer (og mig!).

Man kunne spørge sig selv om hvis ikke der var forslag ude i debatten pm hvorvidt kriminelle muslimer skulle smides i russiske fængsler at de så ikke ville have gjort en lige så stor sag ud af de tegninger?

JP udtalt senere at de lavede tegningerne for at teste grænserne for ytringsfriheden i forbindelse med islam. Så måske var Kåres bog "bare" en undskyldning for at de kunne få lov til at teste grænser??

Ikke særlig konstruktivt hvis man samtidig husker på at vi er et land i krig og faktisk er med til at besætte et muslimsk land...

Jeg har i hvertfald en dårlig smag i munden;(

Comments: Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?