Sunday, January 15, 2006

 

suk søndage - sigh sundays

Suk søndage
Så er det søndag og alle andre i hele verden sidder derhjemme og hygger med avis, gåture, brunch, serie-søndag på TV2 eller noget helt andet hyggeligt....
Undtagen mig...
Det føles som om jeg er den eneste i hele verden der er på arbejde... suk!
Og jeg kan godt afsløre at det er koldt, trist, ensomt at sidde på et kæmpe kontor helt alene...
Så er det radioen kommer til sin ret - NEj ikke i dag for P3 har et eller andet total kedeligt program om en mand der kører rundt på en landevej et sted og han taaleer laangssoomt så jeg skiftede over til det eneste andet program som man tage her - 100FM.
På 100FM var der tilfældigvis en reklame for toyota hvor - og jeg er ikke sikker på jeg forstod hvorfor? men i allefald - en dansk mand ringer til Syriens forsvarsministerie for at købe larvefødder eller "larvefeets" som han kalder det. Den stakkels mand fra det syriske forsvarsministerie bliver forståeligt nok en smule mobset og skælder så ud på arabisk.
Men hvorfor lave sådan en reklame? Den var hverken oplysende eller sjovt?! Og jeg fik ærligt talt en grim smag i munden med tanke på den danske diskurs om udlændinge.
Så jeg endte tilbage på P3 og håber nu bare at han snart er færdig med at køøree og taalee inden jeg falder i søvn... :0)

Sigh sundays
It's sunday and everybody else in the whole world is sitting at home and enjoying them selves with newspapers, walking in the park, brunch, series on the telly or something else cosy....
Exept me...
It feels like I'm the only one in the whole wide world whos working....sigh!
And let me tell you - it's cold, sad, lonely sitting in a gigant office all alone...
That means it's time for the radio - oh no not to day for P3 have some totally dull program about a man driving on a country road and he taalkss veeryy sloowlyy så I changed channel to the only other program you can get here - 100FM.
There just happened to be a commercial for Toyota where - I didn't get why? anyway - a danish man calls the Syrien Defence department to buy crawler pads or as he called them "larvefeets"(bad danish translation). The poor man from the syrien defence department get quite understandable a little upset and scold in arabec.
But why make such a commercial? It wasn't educationel or funny? Honestly I got a bit embarresed considering the current danish discourse about foreigners...
So i turned the dial back and desperately hopes that the guy soon ia done driiviing aand taalkiing before I fall a sleep... :0)

Comments:
Hvorfor fanden bliver du ved med at opdatere din post???
 
Det gør jeg ikke - anonymous.

Og jeg kan ikke se hvad dit problem er??

Og flot af dig du sådan "tør" stå frem med din tydeligvis meget stærke mening - tag dig sammen!
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?