Monday, January 30, 2006

 

ja det skal jo nok lykkedes nu - now it will happend

ja det skal jo nok lykkedes nu...
I flere år faktisk lige siden DK blev til en krigsnation har flere fremtrædende mennesker råbt at nu var det kun et spørgsmål om tid før terroren ville komme til DK. Det skete ikke og jeg troede hellere ikke på det selvom utallige skoletasker blev fjernet af RulleMarie men nu tror jeg. Mens jeg skriver dette er der mange tusinder mennesker der hader DK for den respektløshed som JyllandsPostens billeder jo blot er en del af.

Er det det værd?

Kan vi dog ikke opføre os ordentligt før det går galt?

now it will happend
For several years now ever since Denmark became a war-nation have several prominent people shouted that it's only a matter of time before terror will be seen in Denmark. It didn't happend and I didn't believe it either in spite of countless schoolbags being removed by a bomb-robot but now I do. While I'm writing this ther's thousands of people who hates Denmark for the lack of respect that Jyllands-Postens pictures only is a part of.

Is it worth it?

Can't we just behave before it's too late?

Comments:
Jo, selvfølgelig skal vi opføre os pænt!
Men kan du fortælle mig, hvorfor vi skal bukke under for trusler om det ene og det andet?
Faktum er, at sagen er ude af kontrol, fordi tegningerne er blevet manipuleret og det er blevet fremlagt, som om tegningerne er blevet bragt i en regeringsavis.
Hvorfor skal vi sige undskyld for noget, som vi ikke har gjort - har de virkelig så meget magt?
Men lad os da endelig bukke os forover og tage den bagi, så vi slipper for mere ballade.
Jeg arbejder i en større dansk virksomhed og skulle det her koste mit job i værste fald, så mener jeg stadig, at vi har ret til at henholde os til vor ytringsfrihed.
De opfører sig som en flok børn, der ikke får deres vilje...
 
og du opfører dig som et barn i den anden ende...
 
Okay fair nok så lad dem underminere vores ytringsfrihed og alt dét Danmark står for, så lad os tage derned bagefter og se, om vi kan ændre på deres system! Tror du ikke, at vi får at vide, at vi skal passe os selv? Nej, vi bliver helt sikkert budt velkomne med åbne arme - dét er da dét, vi gør - hvor naiv kan man være???
 
Men det var helt i orden at Irak sprængte Budha statuer i luften - dét kan da ikke religionsfornærmelse...
 
Staveged til mig... jeg mente: dét er da ikke religionsfornærmelse...
 
Faktum er at det var tåbeligt at bringe de tegninger.
Faktum er at det var tåbeligt at Fogh ikke ville mødes med ambassadørerne.
Faktum er at mange muslimer nu opfører sig tåbeligt pga. af ovenstående.
 
Til Javist...
Og man kan fortsætte med
.... Faktum er at mange DANSKERE opfører tåbeligt pga. ovenstående...

Til Majken...
Min pointe er at man respektere hinanden. Selvfølgelig skal i hvert fald i teorien have lov til at sige hvad de har lyst til MEN og det er her at både Jyllandsposten og regeringen efter min mening har fejlet fatalt MEN ikke uden at tage div konsekvenser/følgevirkninger til revision!
Man kan ødelægge en del ved at sige noget bare for at sige noget - hvilket de fleste teenage forældre kan nikke trætte med til. . .
Og det er lige hvad det her er; en masse børn og teenagere der prøver grænser af hos hinanden...

Og helt ærligt hvis du Majken skulle miste jobbet pga. dette så ville det selvfølgelig være ærgeligt men herregud da så finder du et andet, bruger lidt af friværdien eller går lidt på dagpenge. Du skal ikke være bekymret - du skal nok klare det.
Hvad verden ikke kan klare mere af lige nu - det er flere sure og provokerende bemærkninger om det ene eller det andet.

Nu skal vi finde ud af at enes. Hvis ikke går det grueligt galt.

Og der er i øvrigt ingen der "får noget i numsen" i DK medmindre de selvfølgelig selv ønsker det!
Samt er det stadig ikke påvist hvad lige præcist visse imaner har eller ikke har sagt. Husk det! For de har faktisk også ytringsfrihed ;0)

Jeg vil slutte af med et sidste faktum...

Faktum er at der findes idioter i alle samfundslag, lande og indenfor alle religioner!

Spørgsmålet er - vil du være en af dem??
Jeg ved godt hvad jeg svarer. ;)
 
Kære Kirle

Hvad er det, du er så bange for skal gå grueligt galt? Tænker du her på de økonomiske eller de menneskelige aspekter i sagen?
Hvorfor skulle man nedværdige sig til at kaste med mudder - dét har jeg ikke tænkt mig at gøre. Jeg påpeger blot, at man godt kan føle sig truet til at mene ting, som man i virkeligheden ikke mener.
Skulle vi give afkald på vores grundlæggende ytringsfrihed blot fordi, vi bliver truet til det af en magt, der er større, end vi er?
Hvad bliver det næste så? At man forbyder os at skrive om forskellige religioner - blot vi gør det på tilhængernes måde? Kan man ikke få lov til at føre en sober og klar debat uden at blive kaldt racist eller en ikke-troende hund?
Du har fuldstændig ret - det handler om gensidig respekt og den eneste vej frem er forhandling. Men se - de vil jo ikke forhandle. De fremsætter nogle krav, som de ønsker opfyldt - ellers bryder helvede løs - se dét kalder jeg frivillig tvang.
Du siger nok så sødt, at jeg nok skal klare mig (nu kender du ikke noget til min situation, så dét kan du umuligt vide). Du antager bare, at jeg bor i et stort fedt hus, som de andre "kapitalistsvin". Dét jeg siger er, at jeg er villig til at ofre for dét, jeg tror på. Dét er den anden side også, men grænsen er altså nået, når man blander sig i, hvad andre landes aviser skriver.
At andre så mener, at "konflikten" skal løses over en kop kaffe, dét er jo så deres holdning.
 
P.s. Og det er i orden at svine folk til, hvis man gør det på en skjult og sarkastisk måde?

"Faktum er at der findes idioter i alle samfundslag, lande og indenfor alle religioner!

Spørgsmålet er - vil du være en af dem??"
 
Vi skal IKKE undskylde for at vi har ytringsfrihed her i landet, vi skal IKKE undskylde for at vi har andre værdier end muslimer og vi skal IKKE bøje os for deres krav om undskyldninger fra officiel side. Faktum er at Jyllandsposten (med deres gode ret iht ytringsfriheden i landet)laver tegninger af Muhammed - Det har ikke en skid at gøre med en officiel handling og derfor ikke regeringens ansvar. De (muslimerne)påråber at vi skal respektere dem og deres religion og de selv er åh så tolerante overfor andre. Hvad fanden er det for en gang ævl. Hvem er så latterlige snævertsynet at de ikke vil lade en 4000 år gammel buddha statue stå (eller blive flyttet) næh nej den skulle partout sprænges i luften for det er jo blasfemi, hvem er det som truer og dræber røde kors hjælpearbejdere som driver flygtningelejre og giver dem nødhjælp, hvem er det som skider højt og flot på generelle menneskerettigheder såsom ligestilling og YTRINGSFRIHED, hvem er det som omskærer kvinder, hvem er det som stener folk til døde, hvem er det som brænder flag af (for det er jo ikke en krænkelse af nogen), hvem er det som sender små børn i krig, hvem er det som synes at det er HELT ok at sprænge sig selv og 200 uskyldige mennesker i luften når bare man gør det i Allahs navn osv osv osv. Jeg troede aldrig jeg skulle sige det, men jeg er enig med Pia Kjærsgaard, de muslimer som rejste til mellemøsten for at rejse hele den sag er landsforrædere, de vil nyde godt af alle vores sociale og menneskelige goder, men ikke selv leve efter dem - fint nok - så skrid ud af landet. Jeg er ikke racsist selvom det måske lyder sådan, men min holdning er at hvis de ikke vil leve efter vores regler her i landet, så må de finde et andet sted at bo og en flok fanatiske muslimer i mellemøsten skal ikke fortælle os hvad vi må og hvad vi ikke må her i landet, de skal ikke påtvinge os deres værdier før de selv får ryddet op i deres middelalderlige menneskesyn. Jeg tror næste gang der sker en katastrofe i området (mellemøsten) så vil jeg sgu boycotte at sende dem hjælp, det går ud over uskyldige. Tjaaah men hvorfor skulle jeg være bedre end dem - det fortæller de mig jo gang på gang at jeg ikke er......
 
Til Majken;

Jeg har aldrig været ude på at svine nogle til med min faktum liste som Javist så smukt startede.
Og jeg er da ked af at du ser min venlighed som spottende men vi lever i et privilegeret samfund og det nyder jeg og holder af.

Det er samtidig også noget jeg gerne ser fortsætte.

Derfor mener jeg at vi alle skal stoppe op får "legen" (mudderkastningen, tilsvinelserne mm) går for vidt.

For jeg ønsker ikke at leve i et segmenteret samfund hvor jeg skal frygte at rejse til andre lande fordi nogen som jeg ikke er enig i har ødelagt det for mig.

Tilslut at kalde nogen for racist, at sprænge Buddha-statuer mm i luften er også en del af den så højt besunge frihed om det er ytring eller handling...

Det er også min pointe....

Til Jacob:

Hvad JyllandsPosten laver er ikke regeringen ansvar men når der kommer en delegation på 11 ambassadører så bliver det et regeringsansvar!
 
Når så regeringen pænt fortæller dem, at sådan er vilkårene i Danmark. Det er en af grundstenene i vores samfund, at vi må ytre os som vi vil, at vi har ret til hver vores politiske og religiøse holdning. At regeringen hverken kan eller vil "straffe" eller undskylde for de 12 tegninger. Så kaster de sig på gulvet og skriger råber: I SKAL I SKAL I SKAL - ellers.....Faktum er at muslimerne vil have en undskyldning fra vores regering, for noget som IKKE er regeringens ansvar.
Hvad bliver det næste skridt ??? Kvinder her i landet skal omskæres eller gå med burkha ?? mænd skal have fuldskæg og alt svinekød skal forbydes og vores kød skal hallal slagtes ?? Ork nej siger I - men hvad nu hvis truslen er værre en en lille boycot - hvad nu hvis de truer med krig og terror ??
Og JA kirle du har ret, at sprænge en buddha statue i luften i deres eget EGET land er deres ret ifølge deres lov og værdier - Hvorfor må vi ikke "sprænge en helligdom" vores ??????????
 
tja så må vi enes om at være uenige...

Alle må "sprænge" religioner i deres land... Men hvis man er et ansvarligt voksent menneske så tænker man også på følgene og konsekvenserne...

Men nu tror jeg ikke at vi kan få mere ud af denne diskussion...

Så ha et godt liv ;)
 
Hvis man ikke kan tåle en diskussion, så skal man nok ikke starte den!
 
Kirle, jeg er 100% sikker på hvis Anders Fogh var gået ind i sagen og havde straffet Jyllandsposten retsligt som de muslimske ambassadører krævede det. Så var du den første på barrikaderne som stod og skreg at nu var pressefriheden og ytringsfriheden blevet kuet. Det her handler ikke om en politisk holdning - det er meget mere end "venstre og konservative mener det ene - så skal jeg mene det modsatte". Det her handler om en grundsten i det danske samfund - hvis vi først begynder at rokke ved den, så.......
 
Du siger du levet i et privilegeret samfund som du nyder og holder af og som du gerne vil se fortsætte. Hvordan tror du det samfund vil se ud hvis vi bøjer os for krav stillet udefra ?? Er du netop ikke af den politiske overbevisning, der mener at EU er noget bras (det mener jeg nu osse), da andre lande hermed har mulighed for at ændre på vores love og regler. Hvordan tror du at et samfund ser ud hvis vi ikke har lov til at sige hvad vi mener. Ville du ikke være i fare for at blive forfulgt for ikke at følge mængden eller magtens holdninger ??
Ja det er da noget bøvl med de tegninger og ja det er da, set i bagklogskabens ulidelige klare lys, både klodset og dumt at lave de tegninger. Hvor prekær situationen end er og hvordan end konsekvenserne bliver, vil det være en fallit erklæring for et samfund som vores at bøje os. Det er ikke muslimsk/kristent opgør, det er ikke politisk, det har intet med rascisme at gøre. Hvis vi skærer alt det væk - så handler det om: Kan eller må regeringen straffe en avis for noget den har skrevet/tegnet - eller skal den undskylde for det og dermed tage ansvaret for noget som de ikke har kontrol over. Det vil svare til at jeg skal undskylde for at andre bilister kører for stærkt.
 
nej jacob. Når alt andet bliver skåret væk er spørgsmålet der er tilbage om man skal behandle andre religioner med respekt.
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?